| Vendégkönyv |
| |
| Új bejegyzés |
|
|
|
|
 |
|
|
| Sziasztok:) Én is strandoltam, igaz csak kétszer a héten, szerdán 2,5kmt, tegnap 4et úsztam, kb 55 és 95 perc alatt... még nincs órám, jövő héten beszerzek már egyet, így csak strandos órákra ránztem kb. Ja és buli és ivászat hegyek, és két hete no edzés után. De holnap, sajnos a dolgozással együttn újra elkezdem az edzéseimet is. Aztán kíváncsi leszek a jövő hétvégére... |
 |
|
|
| 73Kacsa! Én épp nem strandolok, a porec-i túrára készülök, elsőként be kellett szereznem egy jó úszószemüveget :-)!Remélem menni fog majd! |
 |
|
|
| mindenki strandol? |
 |
|
|
| hmm.. most nem tudom a Ti hatásotokra vagy mert 1mást követő napokon mentem le úszni fáradtan, de megúsztam a 9:50-es 500-at megint , majd utána 1:40-es 100m-t. Én indítom az órát, én állítom le, ez +2 másodperc minden 1es indítás, leállításnál, de ezt most nem veszem figyelembe :) |
 |
|
|
| Akkor viszont még nem tisztázódott hogy a Dodo azért halt ki mert hallgatott az ingereire vagy mert nem? :) Vagyis érdemes ezt az ingert leküzdeni (szerintem igen), vagy nem? |
 |
| BuLi |
2010.08.21. 21:29:38 |
|
| Kacsa, így lassan halacska leszel! Nagyon ügyi voltál! :) |
 |
|
|
| Helló Árpi!
Tudod lemaradtam a tatai MINIMARATHON-ról, de jó is mert én soha nem voltam futó. Kimentem az Öreg-tóra (7200 m) és nyugisan kocogtam két kört 1:27:53. Itt ismét rájöttem hogy nekem ez nem az igazi, de az úszáshoz nagyon szükséges(azért szeretnék jövőre 1:20 alatt teljesíteni!). Ha minden jóra fordul,találkozunk az átúszáson. |
 |
|
|
| Tegnap voltam Dagály, s Adri illetve az általatok javasolt módszert követve csak 1500 m-t úsztam, de jól elfáradtam. Először leúsztam 500m gyorsban nagyjából ahogy csak tudtam. 9:30. Ezután pihenő, s 5x100m usztam 5 perces közökkel. 1:52, 1:46, 1:44, 1:46, 1:48. Majd 5 perc pihenő után úsztam 500m mell maxon. 10:30 |
 |
| Dodo |
2010.08.20. 23:29:48 |
|
| A légzőközpont legérzékenyebb ingere a CO2 nyomás emelkedése a tüdőben, illetve következményesen az artériás vérben
|
 |
| Dodo |
2010.08.20. 23:28:22 |
|
| Az agy nyúltvelői részén helyezkednek el a belégző és kilégző központok, amelyeket a vér széndioxid (CO2) tartalma befolyásol. |
 |
| Dodo |
2010.08.20. 23:26:26 |
|
| Az alveolusokba jutott levegő oxigénjét a vérbe, a vérben lévő széndioxidot pedig az alveolusokba préseli a nyomáskülönbség az u.n. respirációs membránon keresztül. A respirációs membránt az alveolusfal, a kapillárisok fala, illetve a közöttük lévő membrán alkotja.
|
 |
| Medve |
2010.08.20. 20:54:27 |
|
| Szerintem maradjunk annyiban, hogy ha folyamatosan kifújod a levegőt, akkor az abban található oxigén már biztosan sehogy sem jut el a vérbe, ellenben azoknak az O2 molekuláknak, amelyek még a tüdőben maradnak, ha idővel a csökken is a parciális nyomásuk és szintén csökken az oxigén térfogathányada, az esélyük is csökken bár, de van, amíg a tüdőben vannak, nem?... |
 |
|
|
| Plusz ahhoz képest hogy ha kifújnád. Valamicske marad, és a parciális nyomása szerintem még mindig felér esetleges CO2 'túlnyomással'. |
 |
| Chear |
2010.08.20. 17:11:14 |
|
| Vizipók! Hm, milyen +02? Azt a fülemen keresztül kapkodtam be? :) A maradékra gondolhatsz inkább. Annak a parciális nyomása csökken így csökken a rá vonatkozó diffúzió hajtóereje. De azt hiszem túlrágtuk a témát. :) |
 |
| Medve |
2010.08.20. 08:33:24 |
|
| Nekem nem, sőt... A lelkesedésemet csupán az tartja kordában, hogy tudom, a késői időpont miatt kivételes időjárásra lenne szükség, ami elég valószínűtlen. |
 |
| BéZé |
2010.08.20. 08:05:50 |
|
| Ha megtartják is BÁ-t hiányzik az a lelkesedés részemről ami július 24-augusztus 1 időszakára volt jellemző. Valószinű ezzel más is igy van. |
 |
|
|
| Duna átúszás Paksnál is jó buli bár azért a 10 percért pár órát vonatozni nem :) (és 19,5 fokos vizet azért ki lehetne bírni ilyen rövid távon..). |
 |
|
|
| O2 persze :) |
 |
|
|
| Szóval az a kérdés hogy a plusz O2 amit még lehetne hasznosítani ellensúlyozza e a megnőtt CO2-t benntartásnál. Mivel nem 6 méter mélységben van a BÁ szerintem igen :)
Adri: amikor tanítottak úszni (8 évesen?) pár hónapig volt edző, de olyan szinten hogy két fejjel magasabb gyerekekkel bedobtak a mély vízbe és kiadták a 200 hosszt algás vízben és jégesőben ami után az edző elment helyettünk a feleségével ordibálni és aki ténylegesen tudott 10 méternél többet úszni az csinálta, én meg kilógtam a meleg zuhany alá. Hajajj, a régi szép idők.. |
 |
|
|
| Vesekövem is szok lenni arra is jó ha sokat fütészelek? |
 |
| Medve |
2010.08.19. 19:56:05 |
|
| róland: ha a mellúszástól fáj a lábfejed, szerintem válts pillangóra, abban van a legkisebb szerepe a lábfejnek. Csak vigyázz, mert hallottam már, hogy volt akinek veseköve és vakbélgyulladása lett ettől. |
 |
| Medve |
2010.08.19. 19:39:38 |
|
| Chear: "Hozzászólásaimban Medve 2010.08.15. 11:52:16 véleményére szerettem volna reagálni, ha ez 4 nap után nem lenne világos. :DDD" Tudod mit, nem emlékszem már rá, mit mondtam, de inkább visszavonom :)) |
 |
| BuLi |
2010.08.19. 19:31:49 |
|
| Most, hogy jön a három napos hétvége, mindegyik napon jóidő várható. Én inkább most úsznék Balatont át! :) |
 |
|
|
| Bamba kolléga, a fűrész megoldaná a problémádat.
|
 |
|
|
| Cyr45, igazad van tényleg nem jól írtam. |
 |
| cyr45 |
2010.08.19. 18:33:30 |
|
| bendediver:1,6 bar nyomás 6m-en van,nem 60cm-en!Biztos csak elírtad... |
 |
| FPeti |
2010.08.19. 18:24:12 |
|
| Szerintem tartsuk meg holnap, akkor biztos jó idő lesz!:) |
 |
| FPeti |
2010.08.19. 18:22:16 |
|
| Kedves M betűs barátunk aug. 28-ra jó idöt jósol az idokepen. Addig hányszor módositja? |
 |
| FPeti |
2010.08.19. 18:16:37 |
|
| Nekem a jobb vállam, meg a jobb kezem szokott fájni, na meg néha vérezni, mikor neki úszoma körmedence falának. Egyébként teljesen irigyellek benneteket, hogy vannak versenytársak. Én meg jóformán egyedül úszok a 230m es körmedencében. Na azért kb 10-20an vannak még benne, de azok nem usznak, csak fürdenek. |
 |
|
|
| hajjajj...
Ez nem az úszás éve..... http://www.telesport.hu/Hirek/2010/08/19/15/Elmarad_a_paksi_Duna_atuszas.aspx |
 |
|
|
| nekem a térdem olyan 4 km után. ez technika miatt van tudom.
meg amikor sokat verek kalapáccsal az ujjamra, az is fáj.
|
 |
|
|
| Nekem a sarkam szokott fájni akkor is ha nem úszom. |
 |
|
|
| nekem a lábfejem szokott fájni úszás után kb 2 napig. rossz technika miatt lehet (mellúszás)?
(esetleg mi a véleményetek:)?) |
 |
| Chear |
2010.08.19. 15:26:13 |
|
| Elmentem csobbanni, tesztelem a légvételt! :D |
 |
|
|
| Chear,
Az a fehérje téma nem is annyira fontos no de ez a légzési! |
 |
| Chear |
2010.08.19. 15:13:46 |
|
| Hozzászólásaimban Medve 2010.08.15. 11:52:16 véleményére szerettem volna reagálni, ha ez 4 nap után nem lenne világos. :DDD |
 |
|
|
| farkózci. a cél, minél alacsonyabb pulzuson futni minél nagyobb sebességgel. Ez ugye lehetetlen, de eleinta a hosszú mély lélegzéssel ez jól tartható. s amikor eljön [nem Joe Black] kb 4-5-8 km, akkor sűrűbb légzésre vált a szervezet automatán. Amikor nem gondolkozok futás közben, s próbálok figyelni a légzésre, ezen időszakban is megpróbálom a mély légzést |
 |
| Chear |
2010.08.19. 15:07:50 |
|
| Farkoczi! Ugyan érdekesnek tartottam a biokémiát, de sosem mélyedtem el benne annyira, hogy felelni tudjak a kérdésedre. :( |
 |
|
|
| 73Kacsa
Ha futsz hogyan veszed a levegőt? Folyamatosan ki be vagy jó mélyen be benntartod futsz pár métert aztán ki-be, megint benntartod és így folytatod? |
 |
|
|
| Például CO2-ileg melyik a jobb ha kifúji vagy ha benntarti? |
 |
|
|
| A véleménycsere abból indult ki, hogy beszippantás után kifújja-é a levegőt Bendediver a vízbe vagy várjon a következő fejkiemelésig és csak akkor fújja ki. |
 |
| Medve |
2010.08.19. 14:54:33 |
|
| Chear: elsőre kiugrottam az ablakon, meg szótárért nyúlkáltam volna, de aztán elolvastam még egyszer, és egész világos lett, amit írtál, az én szintemen értem. Most már csak az a kérdés, hogy mi is volt az eredeti probléma... :) |
 |
|
|
| Adri olvastam igen. tesztelni fogom :) |
 |
| Chear |
2010.08.19. 14:50:34 |
|
| Milyen vita kérem? Csupán véleméyncseréről van szó. ^^ |
 |
|
|
| Chear,
Ha már csak vegyész vagy össze lehet hasonlítani két fehérjét tartalmazó anyag mérési eredményét ha az egyik Kleihdal a másik Barstein módszer szerint lett mérve? |
 |
| Adri |
2010.08.19. 14:45:55 |
|
| 73Kacsa: nemtom olvastad-e a édlelőtti hozzászólásomat (állóképességjavító edzés...), de sztem akkor olvass vissza és próbáld ki! Hajrá! :) |
 |
| Adri |
2010.08.19. 14:43:19 |
|
| Medve: hidd el nem viccből, vagy nagyképűségből írtam a technikai javítást. :( Nyílván nem fog ez nálam fél órát jelenteni, hanem csupán néhány percet, de annak nagyon örülnék! S valóban hihetetlen az, hogy ténylegesen alapvető problémákkal szembesültem, amik nagyon kihatnak egyrészt az állóképességemre, másrészt meg az izommunkára...de ehhez el kellett telnie sok-sok évnek, és ez azért érdekes. |
 |
|
|
| Hogy miből indult a vita már nem tudom, mert én is csak úgy csöppentem bele. Talán a Farkoczi mester kísérleteiből nőtte ki magát a dolog. |
 |
|
|
| Chear, Tiéd a szó |
 |
| Chear |
2010.08.19. 14:42:06 |
|
| Huh, a sűrűséget most felejtsük el, annak nincs szerepe. :) Amennyiben jól tudom a tüdő hörgőiben a nyomás 760Hgmm állandóan, de itt nem normál levegő összetétel van jelen. A dolog nem olyan egyszerű, mert gáz-folyadék átmenetről van szó, egy szilárd szemipermeábilis hártyán keresztül. (Gyönyörű ez a biológia. :) ) A hártya két oldalán kialakuló parciális nyomáskülönbségek hajtják előre a folyamatokat. Amikor hosszan nem lélegzel ki, a tüdőoldalon emelkedik a CO2 parciális nyomása (hiszen a diffúzió oda hajtja a CO2-ot), így csökken a két oldal közötti parciális nyomáskülönbség, ezzel együtt a folyamat hajtóereje, tehát több CO2 marad a véredben. Ha nem fulladnál meg előbb oxigénhiányban, előfordulhatna olyan extrém helyzet, hogy megfordulna a folyamat. Lehetne még tovább bonyolítani a dolgokat, miszerint a CO2 a vérben több formában van jelen, az O2 miként kötődik a hemoglobinon, de ez már biológia én meg csak egy vegyész vagyok. :) |
 |
|
|