Sárkány Informatikai Zrt.

Hogyan alakíthatjuk ki a vevőhűséget?


7 fontos lépés az Ön hűségkártya rendszerének hatékony működéséhez!  


Ügyfélszolgálatok, marketingmenedzserek, reklámügynökségek legfrissebb tapasztalatainak összegzése, több száz sikeresen működő hűségkártya-rendszer alapján

A loyalty-rendszerek képesek az egyedi ügyfélkezelés mellett folyamatosan naprakész információkkal ellátni a döntéshozókat. 

1. Kik lesznek a kártyabirtokosok?

A kártyabirtokosok az ügyfelek mely köréből kerülhetnek ki? Számuk, csoportjaik. A kártyahasználat szabályai, a kártya birtokosok kártya használati motivációi, a kártya kibocsátó céljai.

2. Rendszerterv – a kártya mint adatgyűjtő eszköz

A loyalty kártyarendszer-tervet a cég stratégiájával, a marketingtervvel összhangban érdemes kialakítani. Az új rendszer régihez történő illesztésénél meg kell határozni, hogy milyen adatfolyamatokra van szükség és a folyamatosan rendelkezésre álló információhalmaz hogyan állhat rendelkezésre a vezetők, döntéshozók számára.

Az új rendszer bevezetéséről tájékoztatni kell a szervezetet és ösztönző rendszerrel hangsúlyozni kell a bevezetés és működés fontosságát.
  
3. Milyen legyen a kártya?

A kártyatervezést két részre kell bontani: megjelenés és a funkcionalitás, szem előtt tartva, hogy egyik sem fejleszthető a másik hátrányára.
A funkció szempontjából el kell dönteni, hogy:
 - hol használják majd a kártyát (üzlethelyiségben, házhozszállításkor, online) 
 - milyen módon történik majd az azonosítás (vonalkód, mágneskártya, chip, RFID)
 - milyen adatokat kell tartalmaznia a kártyának
milyen biztonsági elemek kerüljenek beépítésre (UV festés, hologram, aláírás, fénykép). A megjelenés szempontjából érdemes a kártyát a meglévő arculathoz igazítani, illetve figyelembe kell venni a kártya funkcionalitásának megmaradását (vonalkód, név olvashatósága, mágnescsík, aláírás csík helye)


4. Kártyaszabályzat elkészítése

Milyen feltételekkel lehet a kártyához jutni, hol és hogyan lehet felhasználni, milyen jogai és kötelezettségei vannak a kártya birtokosnak, illetve az elfogadóhelynek.

5. Honnan értesül a vevő csoport a kártya kiválthatóságáról?

Egy új kártya kibocsátásához meg kell határozni a hatékony marketinget.
(szórólap, média, „pletyka”, online kommunikáció)


6. Hogyan juthat a kártyához a vásárló?

El kell dönteni, hogy milyen módon lehet a kártyához jutni. Csak az elfogadóhelyen, online regisztrációval, postán, ügyfélszolgálaton, stb.

7. Adatbázis építése - Folyamatos követés

Meg kell határozni, hogy a kártyahasználat során keletkező adatok közül melyeket kell későbbi felhasználás céljából gyűjteni, milyen lekérdező felületek kialakítása szükséges, pl. a kártya használatról, tranzakció követésről. A megfelelően átgondolt kártya rendszer az átfogó vevő szokás, vevő magatartás vizsgálati és piackutatási tevékenység alapja.
A gyűjtött adatokat át lehet adni más rendszereknek /könyvelés, üzleti folyamatok, marketing, ügyfélszolgálat /hatékonysági vizsgálatokhoz, eredményesség számításához/
A gyűjtött adatok elemzése után azt is láthatjuk megfelelően működik-e a rendszerünk, szüksége van e korrekcióra, tovább fejlesztésre.