Mielőtt kártyás rendszert tervezünk, eldöntendő...
Kik a kártya birtokosok? Milyen vizuális és elektronikus azonosítók legyenek a kártyán? Elfogadói kör kikből fog állni? Ki a kibocsátó-finanszírozó?
Milyen funkciókat élesítünk 1., 2., 3. körben?
Kedvezmény, pontgyűjtés/loyalitás: a kedvezménnyel befolyásolom a vásárlót, helyi lakost, hűségesebbé teszem és rendszeres fogyasztóvá, adófizetővé, támogatóvá válhat.
Crow funding: a kártya kedvezmények egy részét valamilyen helyi célra fel lehet ajánlani!
Érték, fizető: credit havi elszámolással, debit/prepaid online tranzakciókkal, ennél a a funkciónál az elfogadói hálózat kiépítése költséges.
Kártya, mint adathordozó, a kártya, mint kulcs...minél több adatot tartok a kártyán, annál jobban kell védeni is, ezért manapság inkább olyan rendszereket terveznek, ahol egy kártya olvasó segítségével egy gyors azonosítás után, be lehet nézni egy adatcsomagba, s ott naplózni lehet a folyamatokat...
Mely területen a legsürgősebb a bevezetése? oktatás, egészségügy, parkolás, ügyintézés, adófizetési fegyelem megszilárdítása, helyi vállalkozások erősítése, szociális juttatások kezelése, dolgozó munkaidő nyilvántartás, magán és közszolgáltatások szétválasztása, helyi sport és kultúra támogatása, nyugdíjasok, diákok, nagycsaládosok kiemelt támogatása...
Finanszírozás: uniós pályázat, együttműködésben a vállalkozói szektorral, együttműködésben más településekkel, együttműködésben a helyi vállalkozókkal...