Egyre komolyabb problémaként jelentkezik az önkormányzatok esetén a szociális támogatások és segélyek kezelése, valamint az összegek nem a célnak megfelelő felhasználása (ital, dohány áru, uzsorafolyamatok, stb..). Több városban alternatív készpénz helyettesítő megoldásokat (pl.: voucher, utalvány) használnak a célzottabb felhasználás támogatására. Ennek adminisztrálása, nyomon követése és elszámolása azonban jelentős többletmunkát és manuális folyamatokat ró a működtetésre.
2010. április 1-jétől a II. Kerületi Önkormányzat a kedvezményes élelmiszer-vásárlási igazolvány helyett bevezette az általunk fejlesztett kártyás rendszert. A szociális alapon rászoruló nagycsaládosok és nyugdíjasok II. kerületi szociális kártyát kapnak, amellyel az önkormányzattal szerződésben álló élelmiszerboltokban olcsóbban vásárolhatják meg az alap élelmiszerek meghatározott körét és mennyiségét.
2012. január 1-jétől a Budavári Önkormányzat is bevezette az utalványok helyett a Szociális Kártyát. Így a Budavári rászorulóknak is a segély összegét egy chipkártyára tölti fel az Önkormányzat, majd a kártyával alapvető élelmiszereket vásárolhatnak. A Szociális Kártya keretében nyújtott élelmiszer támogatás a jogosult részére havi rendszerességgel kerül feltöltésre. A Szociális Kártya tulajdonosa az összeget az alábbi alap élelmiszerek vásárlására fordíthatja: tej, tejtermék, kenyér, cukor liszt, rizs, olaj, burgonya, alma, hús, felvágott.
A Szociális Kártya bevezetésével biztosíthatóvá válik a célkitűzés, hogy az Önkormányzat által adott juttatások a megfelelő célokra kerüljenek felhasználásra - ebben az esetben alap élelmiszerek vásárlására - azzal, hogy a juttatás összege a kártyára kerül feltöltésre és az elköltése is elektronikusan korlátozottá válik. Ezen szociális kártya modul a településkártya alaprendszerének felhasználásával, az adott helyszínen korábbi településkártya előzmény nélkül is megvalósulhat. A modulok folyamatos bevezetésével a kezdeti szociális kártya egy mindennap használatos intelligens településkártyává növi ki magát.