7 fontos lépés az Ön hűségkártya rendszerének hatékony működéséhez!
Ügyfélszolgálatok, marketingmenedzserek, reklámügynökségek legfrissebb tapasztalatainak összegzése, több száz sikeresen működő hűségkártya-rendszer alapján
A loyalty-rendszerek képesek az egyedi ügyfélkezelés mellett folyamatosan naprakész információkkal ellátni a döntéshozókat.
1. Kik lesznek a kártyabirtokosok?
A kártyabirtokosok az ügyfelek mely köréből kerülhetnek ki? Számuk, csoportjaik. A kártyahasználat szabályai, a kártya birtokosok kártya használati motivációi, a kártya kibocsátó céljai.
2. Rendszerterv – a kártya mint adatgyűjtő eszköz
A loyalty kártyarendszer-tervet a cég stratégiájával, a marketingtervvel összhangban érdemes kialakítani. Az új rendszer régihez történő illesztésénél meg kell határozni, hogy milyen adatfolyamatokra van szükség és a folyamatosan rendelkezésre álló információhalmaz hogyan állhat rendelkezésre a vezetők, döntéshozók számára.
Az új rendszer bevezetéséről tájékoztatni kell a szervezetet és ösztönző rendszerrel hangsúlyozni kell a bevezetés és működés fontosságát.
3. Milyen legyen a kártya?
A kártyatervezést két részre kell bontani: megjelenés és a funkcionalitás, szem előtt tartva, hogy egyik sem fejleszthető a másik hátrányára.
A funkció szempontjából el kell dönteni, hogy:
- hol használják majd a kártyát (üzlethelyiségben, házhozszállításkor, online)
- milyen módon történik majd az azonosítás (vonalkód, mágneskártya, chip, RFID)
- milyen adatokat kell tartalmaznia a kártyának
milyen biztonsági elemek kerüljenek beépítésre (UV festés, hologram, aláírás, fénykép). A megjelenés szempontjából érdemes a kártyát a meglévő arculathoz igazítani, illetve figyelembe kell venni a kártya funkcionalitásának megmaradását (vonalkód, név olvashatósága, mágnescsík, aláírás csík helye)
4. Kártyaszabályzat elkészítése
Milyen feltételekkel lehet a kártyához jutni, hol és hogyan lehet felhasználni, milyen jogai és kötelezettségei vannak a kártya birtokosnak, illetve az elfogadóhelynek.
5. Honnan értesül a vevő csoport a kártya kiválthatóságáról?
Egy új kártya kibocsátásához meg kell határozni a hatékony marketinget.
(szórólap, média, „pletyka”, online kommunikáció)
6. Hogyan juthat a kártyához a vásárló?
El kell dönteni, hogy milyen módon lehet a kártyához jutni. Csak az elfogadóhelyen, online regisztrációval, postán, ügyfélszolgálaton, stb.
7. Adatbázis építése - Folyamatos követés
Meg kell határozni, hogy a kártyahasználat során keletkező adatok közül melyeket kell későbbi felhasználás céljából gyűjteni, milyen lekérdező felületek kialakítása szükséges, pl. a kártya használatról, tranzakció követésről. A megfelelően átgondolt kártya rendszer az átfogó vevő szokás, vevő magatartás vizsgálati és piackutatási tevékenység alapja.
A gyűjtött adatokat át lehet adni más rendszereknek /könyvelés, üzleti folyamatok, marketing, ügyfélszolgálat /hatékonysági vizsgálatokhoz, eredményesség számításához/
A gyűjtött adatok elemzése után azt is láthatjuk megfelelően működik-e a rendszerünk, szüksége van e korrekcióra, tovább fejlesztésre.
KAPCSOLÓDÓ TARTALMAK
Hogyan alakíthatjuk ki a vevőhűséget?
7 fontos lépés az Ön hűségkártya rendszerének hatékony működéséhez!
Ügyfélszolgálatok, marketingmenedzserek, reklámügynökségek legfrissebb
tapasztalatainak összegzése, több száz sikeresen működő
hűségkártya-rendszer alapján.
Az
egyedi kártyamegszemélyesítés tartós és esztétikus módja az adatok
dombornyomással történő felvitele. Az adatok elhelyezési lehetősége az
alábbi ábra szerint lehetséges.
Az NFC technológiáról
A Near Field Communication (NFC) egy olyan új,
rövid távú (kis hatósugarú), vezeték nélküli kapcsolódási technológia,
mely különféle érintkezés nélküli összeköttetési és felismerési
technológiákból fejlődött ki.
Milyen a jó ügyfélkártya?
Másfél évtizeddel ezelőtt cégünk vezetője marketing szakembereknek
tartott bemutatót „Chip-jük meg a vevőket„ címmel. Akkor még híre hamva
sem volt a közösségi marketingnek, SEO-zásnak. Mára a chipkártya alapú
loyalty rendszereket túlhaladta az idő.
Turisztikai célú kártyarendszerek
Az intelligens
kártyarendszer a helyi turizmus megerősödésében érdekelt turisztikai
vállalkozások, helyi önkormányzatok és TDM szervezetek közös céljainak
elérését segítő infotechnológia eszköz.
Gift kártyák
Új üzletet nyitott, de nincs kialakult vevőköre?
Új vevőket szeretne elérni vagy esetleg régi vevőit akarja megerősíteni?
Az
ajándék- vagy más néven gift kártya egy vagy több alkalommal
levásárolható értéket hordoz, amelyet a kártyán használt vonalkód,
mágnescsík, stb. segítségével lehet egy háttérrendszerben
adminisztrálni.
Szociális Kártya rendszerek
Egyre komolyabb problémaként jelentkezik az önkormányzatok esetén a
szociális támogatások és segélyek kezelése, valamint az összegek nem a
célnak megfelelő felhasználása (ital, dohány áru, uzsorafolyamatok,
stb..).
Településkártya rendszerek
Kétirányú
kommunikációra épülő (lakosok és a városvezetés között), szorosan az
adott város brandjéhez kötődő, rugalmasan testre szabható intelligens
kártyarendszer.
A
kártyát a település önkormányzata bocsátja ki (általában térítés
ellenében) az állandó lakhellyel rendelkező lakosok számára, valamint a
rendszer üzemeltetője is a város, vagy annak tulajdonolt intézménye,
cége.