1. CRM (Vevőkezelés folyamata): az RFID-s adatok alapján képet kapunk a vevőcsoportokról, sőt a key account-ok munkájáról, a vállalat eredményességéről, hatékonyságról, a kulcs vevők megrendeléseiről, a vevő megtartási képességünkről. A cég vezetése naprakész információt lát a vevőkről és a piac változásairól.
Munkaerő létszámnál: marketinges, piackutató, piacelemző, kereskedő munkatársakat lehet kiváltani.
2. Vevőszolgálat: egy naprakész információs rendszer pontosan megmutatja hogy áll a kiszállítás, itt egy kis csapat tud kiszolgálni egy egyre növekvő vevő állományt.
3. Kínálat menedzselés: ha mérem a vevőim igényét, akkor a beszerzéseimet ehhez tudom igazítani. Az RFID-s gyártás, könnyen igazítható/módosítható a vevők megrendeléseihez.
Munkaerő létszámnál: kevesebb beszerző, gyártás technológus és logisztikai szervező szükséges.
4. Megrendelések teljesítése: az RFID segítségével harmonizálni lehet a gyártás, logisztika és marketing terveket. Lehetővé válik a vevőorientált gyártás. A JUST IN TIME termelés szervezés már a beszállítók telephelyein elkezdődik. Mnimálisak alapanyag raktárak, a termelés előkészítési idő és a gyártósorról már a vevőhöz kerülhet a termék.
5. Gyártás követés: a minőségi, selejtmentes gyártás RFID-s megszervezése csökkenti a vevőreklamációt, a visszáru kezelésének problémáit. Minél később detektálnak egy hibát, annál többe kerül ez a vállalatnak. A legoptimálisabb, ha egy alapos minőség ellenőrzés és javítóhurok kialakítása a gyártás integrált része, ezáltal nő a termék megbízhatósága, erősödik a piaci részesedésünk és kevesebbet kell költenünk új vevők megszerzésére, mert a régi vevőink hűségesek maradnak.
6. Beszerzés menedzselés: minden beszállítónk minősítése, vevő információink megosztása közös érdek, sok nagy cég már a beszállítóinál is elindítja az RFID-s azonosítást, hogy a főalkatrészek beszállítása jó minőségben és zökkenő,mentesen történjen.
Munkaerő létszámnál sokat jelent, ha a beszállítóink ránk szabják szállításaikat; jelentősen csökken a termelési adminisztráció.
7. Termék fejlesztés és piaci bevezetés - piackutatókat spórolhatunk, ha mindig látjuk a vevő igényét, a fogyasztói magatartást ki tudjuk elemezni. Az RFID-s termék jelölés alkalmas arra, hogy információt nyerjünk vevőinkről.
8. Számos iparvállalatnak meg kell oldani a használt termékek visszavásárlását, újrahasznosítását. Az RFID jelölés követi a terméket egész életciklusában, amely egyszerűbbé tesz a re-cycling szervezést, természetesen kevesebb munkaerővel lehet megszervezni a folyamatokat.
Javasoljuk, hogy mielőtt új munkaerőt vesznek fel, szakcégek segítségével mérjék fel a folyamatok szervezésének, átalakításának lehetőségeit. Sőt, most ezt uniós pályázati támogatás segítségével is megtehetik!
RFID, a 25 éves Sárkány Informatikától!
RFID megoldásainkhoz kattintson ide.