Partnerünk a Zebra Technologies amerikai cég felmérést készített 100 szuper és hipermarket lánc illetve logisztikai cég vevőkiszolgálásáról. Mindannyiuknál többcsatornás vevőkiszolgálást tettek lehetővé. Ma már a vevők tudni akarják, hogy az adott termék van e készleten /visibility of stock/ választani akarnak, hogyan kapják meg a terméket. A felmérésből az alábbi következtetéseket vonták le, amelyeket mi is ajánlunk partnereink figyelmébe:
2 éven belül a kereskedők 90%-ának lesz mobil alkalmazása és mobil kereskedelmi kiszolgálása;
Több elégedett vevő akkor lesz, ha gyorsabban szolgáljuk ki őket (több csatorna, nagyobb rugalmasság);
Néhány példa a több csatornára:
Klikkelés után 2 órával megkapja az árut házhoz szállítással;
Előzetes rendelés utáni csomag kiadás az áruházban vagy csomag átvevő pontokon vagy automatákból;
Rendelj este, reggel megkapod;
Autós rendelés és átvétel /mint a Mcdrive;
Törzsvevőknél mobil alkalmazás /IOT/ amivel a hűtőszekrény vagy a kamra kommunikál, hogy mit kell rendelni, RFID-s árujelöléssel;
A legutolsó példát főként nagykereskedőknek javasoljuk, ahol érdemes résen lenni, nehogy a törzsvevőt elvigye a konkurencia. Engedje meg, hogy ajánlkozzunk többcsatornás vevőkiszolgálási tervei megvalósításában!